obálky

Obálky jsou základní firemní tiskovinou. Patří mezi tzv. merkantilní tiskoviny (spolu s vizitkami, dopisními papíry, komplimentními kartami apod.).

Formát

- nejběžnější používané formáty - DL, C5, C4

Typy obálek

- základní dělení - s průhledným okénkem (vpravo, či vlevo) a bez okénka

- dle uzavírání klopy - a/ olizové  b/ se samolepicím páskem (stripem)

- dle potisku - a/ bez vnitřního potisku   b/ s vnitřním potiskem  (standardně šedivým) - neprůhledné obálky

Náklad

- nejčastěji stovky až tisíce kusů

Barevnost

- barevnost tiskoviny určuje počet použitých tiskových barev

- obálky se nejčastěji tisknou přímými barvami (standard Pantone )

- obálky je možno potiskovat i plnobarevně - CMYK. Jistá omezení jsou u běžných nákladů při tisku na spadávku.

Materiál

- běžné obálky jsou vyrobené z nenatíreného (ofsetového) papíru.

- obálky se též vyrábějí ze speciálních grafických papírů. Můžeme tak základní sadu firemních tiskovin vyrobit ze stejného materiálu (vizitky, dopisní papíry, komplimentní karty, obálky). Nevýhodou jsou pouze zvýšené finanční náklady.

- běžná plošná hmotnost ("gramáž") materiálů pro výrobu obálek je 80 - 120 g/m2

Povrchová úprava

- běžně se pro obálky nepoužívá

- speciální úpravy povrchu (s určitými technologickými omezeními) - reliéfní - plastická ražbu (slepotisk), horká ražba

Knihařské zpracování

- u běžných nákladů je základem vždy již hotová obálka (tedy neprobíhá žádné knihařské zpracování), která se následně potiskuje

- u nákladů v řádu tisíců až desetitisíců je možno zvolit opačný postup. Motiv se nejdříve vytiskne na plochý tiskový arch a až následně se relojes rolex imitacion pomocí speciální technologie obálka vysekne a slepí. V tom případě je možno mít motiv umístěn kdekoli na obálce a použít libovolný (vhodný) materiál - druh papíru.

Technologie

- ofsetový tisk (speciální tiskové stroje, případně upravené standardní archové stroje)

- maloformátový digitální tisk (s omezenou kvalitou výsledku) - nabídka obálek určených pro digitální tisk je velmi malá