plakáty / CLV / billboardy
Plakáty / CLV / billboardy jsou "papírové" velkoformátové tiskoviny.
Formát
- u běžných plakátů vždy formát vychází buď ze standardů (často řada B, typicky B1), nebo vychází z účelu využití (kam se budou osazovat, velikost rámu apod.).
- CLV (City Light Vitrine) jsou běžné interiérové i exteriérové reklamní stojany pro umístění plakátů. Často bývají instalovány na zastávkách MHD. Plakát je ze zadní strany prosvětlován. Formát CLV plakátu je standardizován na 1185 x 1750 mm (viditelná plocha - 1710 x 1145 mm).
fake uhren- formát billboardu se ustálil na nejběžněji používaném tzv. EURO formátu - 5100 x 2400 mm relojes de imitacion
- další variantou plakátu vycházejícího z billboardu je bigboard (6 x 3m, 9,6 x 3,6 m), případně megaboard (30 x 10 m, 24 x 9 m)
Náklad
- náklady všech výše uvedených typů plakátů se běžně pohybují v jednotkách až desítkách kusů
- náklady plakátů (CLV, billboardů) se pohybují v desítkách až stovkách kusů
- náklady bigboardů jsou nejčastěji v desítkách kusů
- megaboardy vyžadují specifický formát plochy a nejčastěji jsou to kusové aplikace
Barevnost
- drtivá většina plakátů se tiskne barevně CMYK
Materiál
- pro krátkodobější (3 měsíce) exteriérové aplikace plakátů / CLV / billboardy se používá 120 g/m2 speciální billboardový papír, případně jeho specifická varianta BBS (125 g/m2 blue back side - zadní strana je světle modrá)
- pro dlouhodobější aplikace se papír nahrazuje potiskovanou samolepicí fólií
- pro plakáty existuje řada natíraných (coatovaných) papírů plošných hmotností 120 - 200 g/m2
Povrchová úprava
- pro zvýšení mechanické odolnosti (jak papírů, tak fólií) volí samolepicí laminace
Technologie
- v drtivé většině se použije velkoformátový digitální tisk
- pro některé náklady (např. billboardů) a pro speciální aplikace pro podporu prodeje (stojany, postavy) se používá i velkoformátový sítotisk