prospekty / skládačky
Prospekt (skládačka) je firemní tiskovina určená nejčastěji pro propagaci výrobku (služby) s větším množstvím informací (kde nevystačíme s letákem).
Formát
- nejběžnější formát – A3
- "trojskládačka" – 3 x A4 vedle sebe – 630 x 297 mm (po složení A4)
- "čtyřskládačka" – 4 x A4 vedle sebe – 840 x 297 mm (po složení A4)
Rozsah
- rozsah určuje počet stran prospektu – 4 strany (A3), 6 stran (trojskládačka), 8 stran (čtyřskládačka)
Náklad
- náklady prospektů se pohybují od desítek kusů až po desítky tisích kusů
Barevnost
- barevnost tiskoviny určuje počet použitých tiskových barev
- standardně se prospekty tisknou plnobarevně - CMYK
Materiál
- pro běžné prospekty se nejčastěji používají natírané (křídové) papíry
- standardní plošná hmotnost ("gramáž") papírů je 135 - 250 g/m2
Povrchová úprava
Obecně se povrchová úprava tiskovin používá pro zvýšení mechanické odolnosti, nebo pro zvýšení estetických vlastností tiskoviny.
- standardní povrchové úpravy - tiskový lak, archová laminace
- méně používané úpravy - plošný UV lak, parciální UV lak
- speciální úpravy povrchu - reliéfní - plastická ražbu (slepotisk), horká ražba
Knihařské zpracování
- na konci výrobního procesu se prospekty oříznou na "čistý" formát
replique tag heuer- do plošné hmotnosti 170 g/m2 se provede skládání ("falcování")
- pro vyšší plošné hmotnosti se musí lomy před skládáním rýhovat ("bigovat"), jinak by docházelo k lámání vláken papíru v lomu, což má za následek viditelně nekvalitní lom (roztřepený papír)
Technologie
- formáty do A3 je v malých nákladech možno tisknout maloformátovým digitálním tiskem
- pro větší formáty a náklady se používá ofsetový archový tisk